Wat betekent het "knopje" 5.1ch als ik bij muziek zit op mijn Samsung Galaxy S2?

Zie foto boven in de hoek

Toegevoegd na 13 minuten:
En wat is beter, 5.1 of normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap daar ook niets van. Er staat (kort in beeld):
"5.1-kanaals geluidseffect werkt alleen met oortelefoonstand"
Sluit ik mijn headset aan, dan staat er:
5.1-kanaal kan alleen worden geactiveerd wanneer geluidseffecten zijn uitgeschakeld" - maar dat staat standaard op 'normaal' en ik weet niet hoe ik het uit kan schakelen. ???

Antwoorden (2)

Daarmee kun je via je oordopjes 5.1ch, oftewel surround sound, krijgen. Min of meer dan.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat betekent dat dan? Is dat beter of slechter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beter of slechter bestaat niet. Klinkt het aangenaam in de oren of niet en dat is voor een ieder anders.
Het kan duiden op het inschakelen van surround geluid, dit is namelijk 5.1, maar om dit effect te horen moet je ook een surround systeem hebben

Toegevoegd na 23 minuten:
Surround klinkt vaak ruimer en realistischer, een soort 3D maar dan voor geluid. Surround word gecreeerd door 4 speakers in elke hoek naar de luisteraar gericht en ook nog een basskast onder een bank bijvoorbeeld. Het geluid (panning, volume) is ongelijk verdeeld, maar dit geeft juist het gewenste effect. De positie van de luisteraar t.o.v. de speakers moet ook goed zijn, anders ervaar je het "juiste" effect niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt dit ook met sony in-ear oordopjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit werkt meestal alleen met koptelefoons, en het zijn geen vier maar vijf speakers ;). Alle 4 de hoeken en 1 voor/achter/onder de tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Ohn.
Er staat in mijn antwoord 4 speakers in elke hoek en een basskast (is ook een speaker) dus dat staat er ook, want 4 + 1 is nog steeds 5 ;-)