Welke microfoon?

Ik wil graag een opname microfoon.
Bijvoorbeeld als je iets op youtube wilt zetten en je zingt het door een microfoon klinkt het echt heel opgenomen en helemaal geruis enzo. Zoals dit filmpje ( heb er snel eentje uitgekozen hoor ;) ) http://www.youtube.com/watch?v=MpkxjtEOeRs&feature=related
En bij deze hoor je geen geruis enzo. ( weer eentje snel uitgekozen ) http://www.youtube.com/watch?v=G75Ke4VYIm4

Weten jullie wat voorn soort microfoon dit is.
En voor wat voorn prijs ik dit zal kunnen kopen?
Ik hoop dat jullie snappe wat ik bedoel haha.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is 'voorn'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor een bedoel ik daar mee......

Het beste antwoord

Ik heb zelf deze
http://www.feedback.nl/recording-microfoons/behringer/c-1-u-usb

Studio mic. werkt perfect. plug & play via usb
Aan te raden is wel een pop-filter
bijv: http://www.feedback.nl/recording-accessoires/superlux/ma-01
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

kijk eens op onderstaande link, goeie ervaringen mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn van allerlei merken die oke zijn.
Bv. sennheiser, sure, akg, rhode.

Maar ook een heel erg belangrijk deel voor je opname is waar de microfoon op aangesloten word.
Bv. Rechtstreeks op je geluidskaart, dan kan het zijn dat bv de ingang daarvan ruist.

Een kwaliteit zangmicrofoon is over het algemeen uitgerust met een xlr plug. Deze past meestal niet rechtstreeks op je pc. Dan is een mengpaneeltje cq mixertje wenselijk.

Wat verschillende microfoons.
allround zang mic's:
Sure SM 58 (veel gebuikt op podia, mede door de robuuste bouw)
Sure SM 57 beta (condensator mic is gevoeliger, phantom power nodig) beter in het hoog (bv voor zangeressen)
Sennheiser Evolution serie 825 etc.

Er zijn eigenlijk te veel om op te noemen. Het mooiste voor zang vind ik buizenmicrofoons.
Maar dat is weer een ander verhaal.

Tip: gewoon naar een winkel gaan. En uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi loveoscar,

voor internet verbindingen zijn superhoge kwaliteits microfoons niet nodig (dus goedkoop is prima)
zorg voor weinig tot geen achtergrondlawaai en je kan naar hartelust zingen.
maak vooraf een opname, (windows recorder) of gewoon een cassettebandje. dan kan je vooraf luisteren, eventueel aanpassen met een audio programma (audacity-surething-clean-etc.) vervolgens verzenden.
later als je topartiest bent, komt die goede microfoon wel aan de orde.
suc6
groeten, Dré