Hoe sluit ik mijn Playstation 3 aan op mijn surround systeem?

Mijn surround systeem heeft geen HDMI of optische kabel uitgang. Ik heb mijn surround systeem via een scart naar de tv lopen en vanaf de tv loopt een HDMI kabel naar de playstation.

Volgens mij zou het op deze manier moeten werken, maar helaas...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Je surround systeem heeft géén optisch, maar wel scart?
Welk merk+type is het?

Dat het op deze manier aangesloten is, is logisch dat het niet werkt. Het signaal dat er vanaf je PS3 naar de TV gaat is in dit geval Audio en Video.

Je SCART uitgang op je surround systeem is enkel een UITGANG en kan dus niet via deze manier signaal ontvangen en dan afspelen.

Dus ook al zitten er kabels aan elkaar, op deze wijze zal er nooit een audio signaal bij je set komen. Overigens is er zonder optisch of HDMI enkel STEREO gelijk mogelijk van de PS3 naar een audio ingang.

Ik heb een bron toegevoegd.