TV en koptelefoon? Net een nieuwe tv gekocht, Samsung LE 32D 550. Vanwege mijn gehoorbeschadiging was een ingang voor een koptelefoon een eis.

Ja, zit er op, maar dan worden wel de speakers uitgeschakeld en dat is niet de bedoeling.
De "rest" wil ook wel wat horen.
Bij mijn oude, nog een dikke tv werkte wel alles tegelijkertijd, maar ja de techniek staat blijkbaar voor niets.
Hoe kan ik én de speakers én de koptelefoon bij deze tv toch tegelijk gebruiken.

12 jaar geleden
in: Audio
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede vraag want heb met mijn samsung zelfde probleem waarbij dealer zei dat er geen oplossing voor is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik neem aan dat je bij de aankoop duidelijk hebt uitgelegd wat de bedoeling is, laat de winkelier hem voor je instellen, of omruilen voor een exemplaar wat wel aan je eisen voldoet

Het beste antwoord

Ik heb even voor je in de handleiding gekeken.
Er bestaat geen instelling die je kan helpen bij dit model. Als je de koptelefoon in de koptelefoon uitgang steek zullen de speakers altijd uitschakelen.

Er is wel een oplossing. De TV heeft een optische audio uitgang. Hierop kun je een versterker aansluiten, waarop je koptelefoon aansluit. Kun je ook nog je geluidsniveau apart regelen, wat ook wel wel fijn is.
Je favoriete bruingoed zaak zou je moeten kunnen informeren, met gaat om een eenvoudige audio verversterker, maar wel met zo'n ingang. En natuurlijk heb je nog een optisch kabeltje nodig van voldoende lengte. Succes!

Toegevoegd na 2 uur:
Het kan zijn dat je al een draadloze koptelefoon hebt, dan heb je niks aan een versterker erbij.
Waar je dan baat bij zou hebben is een optisch naar analoog audio converter, zoals deze: http://www.onlinekabelshop.nl//webshop/webshop/?_globalsearch=2RCA-digitaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ eigenlijk geloofde ik het niet, maar dit is naast de koptelefoon uitgang de enige audio uitgang.
http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/lcd-tv/LE32D550K1WXXN/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, Jackd, ja Samsung vind het al een tijdje niet meer nodig om er ook tulp uitgangetjes op te doen. Dat had het wel wat makkelijker gemaakt. Audio versterkers met alleen analoge ingangen, helemaal 2e hands, zijn er te kust en te keur.

Andere antwoorden (1)

Ik heb ook een samsung en kan je het instellen in de menu, loop die even door misschien zit die optie ook in jouw model.

Waar het in de instellingen zit weet ik niet maar loop hem even helemaal door, meestal in de buurt van externe instellingen geluid.

succes