TV en koptelefoon? Net een nieuwe tv gekocht, Samsung LE 32D 550. Vanwege mijn gehoorbeschadiging was een ingang voor een koptelefoon een eis.

Ja, zit er op, maar dan worden wel de speakers uitgeschakeld en dat is niet de bedoeling.
De "rest" wil ook wel wat horen.
Bij mijn oude, nog een dikke tv werkte wel alles tegelijkertijd, maar ja de techniek staat blijkbaar voor niets.
Hoe kan ik én de speakers én de koptelefoon bij deze tv toch tegelijk gebruiken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb even voor je in de handleiding gekeken. Er bestaat geen instelling die je kan helpen bij dit model. Als je de koptelefoon in de koptelefoon uitgang steek zullen de speakers altijd uitschakelen. Er is wel een oplossing. De TV heeft een optische audio uitgang. Hierop kun je een versterker aansluiten, waarop je koptelefoon aansluit. Kun je ook nog je geluidsniveau apart regelen, wat ook wel wel fijn is. Je favoriete bruingoed zaak zou je moeten kunnen informeren, met gaat om een eenvoudige audio verversterker, maar wel met zo'n ingang. En natuurlijk heb je nog een optisch kabeltje nodig van voldoende lengte. Succes! Toegevoegd na 2 uur: Het kan zijn dat je al een draadloze koptelefoon hebt, dan heb je niks aan een versterker erbij. Waar je dan baat bij zou hebben is een optisch naar analoog audio converter, zoals deze: http://www.onlinekabelshop.nl//webshop/webshop/?_globalsearch=2RCA-digitaal

Ik heb ook een samsung en kan je het instellen in de menu, loop die even door misschien zit die optie ook in jouw model. Waar het in de instellingen zit weet ik niet maar loop hem even helemaal door, meestal in de buurt van externe instellingen geluid. succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100