Hoeveel ruimte moet er zitten tussen het warmterooster van een versterker en het object (keyboard) wat daarop geplaatst word?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Vaak is een centimeter of 5 voldoende.
Ligt er wel een beetje aan hoeveel warmte je versterker produceerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even de proef op de som nemen en de versterker afdekken bij gebruik. Natuurlijk om te beginnen een met een kleine ventilatieopening. En natuurlijk gebruiken. Wordt de versterker veel warmer dan handwarm dan is de ventilatie onvoldoende.

Besef dat als hij gloeiend heet zou worden het al te laat kan zijn. Als je deze opstelling in een band gebruikt wordt de versterker nog veel warmer dan eventjes uitproberen, hou dan rekening met wat meer marge.