Wat is de kwaliteit van de standaard iPod touch oortjes?

Ik bedoel hier dus de niet in ear oortjes. Ik zit erover te denken om Sennheiser CX 400 II te kopen maar zijn die wel echt een stuk beter en waarom dan?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik luister op de computer zelf ook wel eens naar muziek door een echte hoofdtelefoon, daar heb ik een hele goede bass. Dit is een Sennheiser HD 457. Kan ik dezelfde of nog betere kwaliteit verwachten van de oortjes? Ik heb wel echt oortjes nodig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (4)

Ik heb de zelfde oortjes:-ze gaan niet kapot en het geluid is fantastisch
En kan ook lekker hard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ze zelf ook klinken veel beter dan de orginele set op een iphone veeeel meer bass
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oortjes die meestal worden meegegeven bij een MP3/MP4 speler zijn meestal niet van goede kwaliteit. Ze proberen daar natuurlijk geld op te besparen.

Als je de sennheiser neemt dan is de kwaliteit zowiezo beter. Maar van earbuds (in ears) kun je echt geen betere kwaliteit verwachten dan van hoofdtelefoons in dezelfde prijsklasse. Ik zou wat reviews bekijken en dan beslissen welke je gaat aanschaffen. Maar welke merk ik afraad is skullcandy omdat de kwaliteit van het materiaal echt slecht is. Ook de geluidskwaliteit is niet al te best volgens de meeste reviews.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ear is veel beter dan koptelefoons, bij in war zit de bass lekker hard in je oor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is juist waarom de kwaliteit van earbuds slechter zijn in de zelfde prijsklasse. De bass is veel te overpowered. Ook zijn de mids en highs veel slechter. Dan kun je net zo goed goedkope in ears kopen. De bass is dan net zo overpowered. Hij zegt:
Ik luister op de computer zelf ook wel eens naar muziek door een echte hoofdtelefoon, daar heb ik een hele goede bass. Dit is een Sennheiser HD 457. Kan ik dezelfde of nog betere kwaliteit verwachten van de oortjes? Ik heb wel echt oortjes nodig. Maar je kan echt geen betere earbuds kopen dan headphones voor dezelfde prijs. De kwaliteit van headphones zijn voor dezelfde prijs veel beter dan earbuds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel geld zou jij uitgeven aan oordopjes dan?
Die van 10 euro dat is natuurlijk niks, maar met 30 euro kom je al ver,
Daarbij tegenwoordig heb je equalizers,
Voor dans muziek is een harde bass juist goed,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een headphone van normaal 170 euro (geen beats, want die zijn te overpriced, het zijn de WeSC Alp Horn), maar ik heb hem kunnen krijgen voor 105 euro :D. En die is echt heel goed. Alles is goed uitgebalanceerd en je kan alles helder horen. En de looks natuurlijk xD. En daar gebruik ik geen equalizer bij , want het geluid is al goed uitgebalanceerd. Voor 170 euro heb je volgens mij niet dezelfde kwaliteit earbuds. Je komt er wel ver mee, maar toch zou ik niet zoveel uitgeven aan earbuds, omdat je dan beter een full-size headphone kunt kopen. De ultimate ears zijn daarintegen wel bijna perfect. Maar toch kun je daarvoor betere headphones halen. Het verschil zal voor onder de 30 euro niet groot zijn tussen earbuds en headphones. Maar naarmate de prijs steeds hoger wordt zul je zien dat de headphones beter zijn dan earbuds voor dezelfde prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal onzin. Ik heb zelf een AKG K450i on ear en Monster Turbine Copper Edition in ear. En ik kan je zeggen dat de Monster 1000x keer beter klinkt. De enige reden die ik heb om de AKG te gebruiken is omdat van in-ears mijn oren vol oorsmeer lopen en ik af en toe dus wat anders moet. En ik gebruik ook geen equalizer, want dat verstoort de originele setting waar de muziek mee opgenomen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OMG meen je dat nou? Ik zei dat je voor DEZELFDE prijsklasse beter headphones kan kopen. AKG K450 zijn iets van 70 euro en Monster Turbine Pro Copper (Die ik graag wil hebben :D) zijn iets van 400 euro. Dus dat kun je niet vergelijken. Maar als jij nou 200-250 euro sennheiser headphones koopt is de kwaliteit even goed als die van de Turbine's. Maar dat komt ook omdat Monster nu vooral een hype is en overpriced.
Standaard iPod/iPhone oortjes: helder, veel omgevingsgeluid, bijna geen bassen.

Ik denk dat je veel vooruit gaan met die in-ears die je op het oog hebt. Door dat je in je gehoorgang zitten is een goede basweergave te verwachten!