Weet iemand een speaker die heel hard kan en mooi geluid geeft, waaraan je je iphone kunt aansluiten?

Ik ben opzoek naar 1 speaker box, waarop je je iphone direct kunt aansluiten. Ik wil graag dat het geluid luider en met betere bass is dan van normale docking stations etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de juiste kabeltje er bij kan ie best hard.
http://www.bax-shop.nl/actieve-fullrange/rcf-4003-a-tweeweg-actieve-luidspreker/product-details.html

Antwoorden (6)

Zoekt u dan een iPhone ''Dock'' of echt een speaker met kabel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sonos Play:5 erg mooi hard geluid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan zelf geen betere muziekkwaliteit bedenken dan sounddocks van bose, hieronder de link

http://www.bose.nl/NL/nl/home-and-personal-audio/digital-music-solutions/sounddock-systems-for-iphone-and-ipod/?mc=NL/02WPS1022
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De oude MFB 541 boxen van Philips kun je met een 3.m mm stereo naar din (5) rechtstreeks aansturen.
Ze gaan zeer laag (30 Hz) en kunnen ondanks dat ze maar 30 watt afgeven ook nog een snoeihard. ze werden 40 jaar geleden geproduceerd, kostten destijds een vermogen en hebben een ingebouwde versterker die je op het gevoeligst zet.
Soms worden ze op- marktplaats aangeboden en zijn dan nog steeds kostbaar.
Als je echter een set uittest zul je verbaast staan, het waren de eerste luidsprekers met MFB, een voeler in de basspeaker controleerde het membraangedrag en stelde dat direct bij.
De relatief kleine boxjes kunnen een flinke kamer hebben en zijn door te prikken, je kunt ze aan elkaar schakelen en met een switch op links of rechts zetten.

Het geluid wat ze geven is erg echt, geen electronische exiters of zo waren nodig om een heel mooi en zuiver geluid te produceren.

Ze kunnen heel goed omgaan met opnames waar aural exiter en big bottom zit,
de laatste verlaagt de laagste tonen met een octaaf door een psycho akoestische bewerking zonder dat de basluidspreker harder moet werken.

Veel ouderen zullen deze boxen wel kennen en begeerd hebben maar dat ze na 40 jaar nog moeiteloos en zuiver geluid reproduceren is wel knap.

Ook de naam Bose heb ik langs zien komen, Bose heeft ook 101 luidsprekers met ingebouwde luidsprekers , een vergelijkbaar type die ook in de 901 en de 802 gebruikt wordt, deze boxjes kunnen ook op overtuigende wijze geluid uit een MP3 . Iphone, computer weergeven maar halen het niet bij de MFB's.

Bij de Bose 901 (vanaf type 4) met aparte versterker en BOSE-equaliser haal je een kracht die moeilijk te kloppen is, vroeger draaide in Sappemeer een bioscoop met slechts 2 van deze speakers de hele zaal vol.
Ik hoop je wat munitie gegeven te hebben om een mooi geluid te creeren.
Vergis je niet in oude kwaliteitluidsprekers, waarvan ik verscheidenen heb en gebruik.

In al die jaren is niets langsgekomen wat echt beter klinkt maar wel vaak slechter en niet zelden VEEL slechter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als meer geluid moet hebben voor een professionele toepassing (meer mensen of grotere ruimte) dan moet je het bij professionele merken zoeken bijvoorbeeld JBL.
Deze luidsprekers produceren een hoge SPL ( Geluidsdruk) . Sounddocs of Hifi luidsprekers geven niet genoeg geluidsdruk en zijn niet geschikt voor professionele toepassing.
De JBL Prx 615 m is een PA luidspreker met ingebouwde versterkers hoog en bas apart en hebben ook een line ingang waar je je iphone op aan kunt sluiten.
Zie bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He Emma,
Ik zoek zelf altijd even in vergelijkingssites, wel even kijken of ze er betrouwbaar uitzien :)
zoiets bijvoorbeeld
https://speakerinfo.nl/beste-bluetooth-speaker/