Als je dj spullen wil kopen, wat moet je dan precies kopen?

Wat moet je kopen als je dj spullen gaat kopen.
Moet je een controller kopen?
Of juist turntables met mixer erbij?

En kan je bijvoorbeeld een mixer los kopen. en dan 2 turntables van een ander merk bijvoorbeeld, en die op elkaar aansluiten? Is dat mogenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Er zijn djs die draaien platen. Er zijn ook djs die cds afspelen. Er zijn ook djs die een laptop vol met mp3s hebben en die afspelen met dj software. Zoals traktor. Hier kan je ook mee mixen. Turntables kan je op alle mixers aan sluiten en andersom. Gaat gewoon met tulp aansluitingen. Van die witte en rooie plugjes zijn dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger.. (jaren '90) heb ik ook wel gedraaid. Ik gebruikte toen vinyl. Twee Technics 1200sl's, een mixer en kisten vol met platen waren alles wat ik nodig had.

Omdat ik wat dat aangaat 'old school' ben, heb ik zelf het liefst nog steeds vinyl.

Toch zou ik als moderne, beginnende DJ een degelijke versterker + speakers en twee cd-turntables kopen met aparte mixer. Sowieso is het beter alles 'los' te kopen ivm vervanging of upgraden van je gear.

Over het algemeen (toch altijd even checken) zijn in- en uitgangen universeel en kun je dus verschillende merken op elkaar aansluiten.

Het is mooi spul en kost dan ook vaak veel geld. Laat je altijd goed informeren door kenners voordat je iets koopt. Medewerkers in vinyl-dance winkels delen graag hun kennis met je hierover.

Succes met de aanschaf, en de lange nachten. :)