hoe voorkom ik een harde plop over mijn boxen als ik mijn computer afsluit?

ik heb een externe geluidskaart. (Maya of MOTU) en als ik mijn computer afsluit, hoor ik een harde 'knal' uit mijn boxen komen.
Ik kan dit voorkomen door eerst mijn (MOTU) uit te zetten, maar met de maya gaat dit niet aangezien deze gevoed woord door de usb poort.
Hoe kan ik nou toch die knal voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Het beste antwoord

Versterker cq boxen uitschakelen voordat je je PC afsluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Boxen uit doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dan 'hoor' je de knal niet... maar ik wil de knal voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom?
Dit is een spanningspiek,
misschien door je pc te aarden,
anders een betere voeding.

Als je geen geaard stopcontact hebt dan kan je ook een draadje leggen van pc naar verwarmingsbuis.
(je ziet het zelfs vonken als met het draadje tegen de buis aan tikt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aarden gaat dit niet voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, het is geen aarden probleem. het probleem verminderd als ik er een gevoede usb-hub er tussen zet. Het probleem bestaat echter nog steeds...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kunnen maar drie dingen zijn,
aarde, voeding of moederbord. Ik verwacht ook niet dat het de aarde is, maar het zou iets kunnen schelen en het is de makkelijkste om uit te sluiten. Meerdere hubs ertussen is ook niet echt een mooie oplossing. Het mooiste zou zijn als je een pc hebt waarmee je onderdelen kan uitwisselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen aarde, voeding of moederbord.
Je sperakers (of eigenlijk de versterker in je speakerset) versteken het signaal dat binnen komt.
Las dit signaal (ja ook als je niks afspeelt) plotseling wegvalt hoor je de knal. (Afhankelijk van hoeveel dit signaal van 0 afwijkt hoe harder de knal)
Oplossing is dan ook eerst de eindversterker (speakerset) uitzetten en dan pas het signaal (PC)
Maar ja. dat wil (?) vraagsteller niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ moordigger:
waarom heb ik daar dan geen last van?
Goeie speakers die hiervoor een oplossing hebben, of een moederbord dat het signaal niet ineens weg laat vallen?