Ik wil graag een versterker aansluiten op 220 (gewoon uit de muur) moet ik hier een adapter of iets anders voor gebruiken?

Het zou ook handig zijn als je gelijk vertelt hoe je hem zou aan moeten sluiten (Shark v19) > GND,REM,B+ <

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Als ik de plaatjes zie die google produceert lijkt het een autoversterker. Die kan dus niet op 220V, maar moet via een 12V omvormer aangesloten worden.
Je moet op zoek naar een omvormer die minimaal zo'n 10 ampere kan leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hier heb je een adapter voor nodig en een flinke ook.
Ik kan de specificaties niet vinden maar ik zie een piek vermogen van 2800W, nominaal iets van 300 a 500.
Maar eigenlijk moeten we weten wat ie verbruikt.
Stel dat is 300W, dan kom je op 300/12v= 25 Ampère uit.
Dan kan dus ook nog meer zijn als het 500W of meer is.

Daar komt nog bij dat een versterker nogal onregelmatig stroom trekt. Daarom wordt ie meestal aangesloten met een condensator er bij.

Waarschijnlijk is het goedkoper een 2e hands versterker op marktplaats te zoeken.

maar als je het toch wilt:

neem één of meerdere acculaders, een autoaccu en eventueel een condensator, een paar zekeringen en flink dikke kabels anders branden ze door.

Als je het alleen met één omvormer (adapter) wilt doen dan heb je er een nodig met veel extra capaciteit. (=duur)

GND (ground) op de min.
B+ op de +
REM (remote) op de + als je hem aan wilt zetten. (schakelaartje maken)

ps. dit is gevaarlijker dan het lijkt, er branden regelmatig auto's uit omdat ze het niet goed voor elkaar hebben.