Hoe krijg ik mijn cd uit mijn gedemonteerde auto audio cd speler?

Mijn auto is verkocht en ik heb de radio eruit laten halen om zelf te verkopen. Echter zit mijn favoriete cd er nog in. Graag wil ik die eruit halen maar hij werpt hem er niet uit aangezien hij niet is aangesloten. Wie weet hoe ik deze cd eruit kan halen zonder de radio aan te sluiten en zonder te deze te mollen?

Toegevoegd na 38 minuten:
Voor alle duidelijkheid, ik heb geen auto, en geen accu, en -oplader. Zit nergens een knopje of gaatje waar ik iets kan insteken om de cd uit te werpen. Is dan de enige mogelijkheid om - aan diegene die de autoradio van me overneemt - te vragen mijn cd terug te sturen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
5.9K

Antwoorden (5)

Dat gaat niet. Je zult hem even aan moeten sluiten in een andere auto en dan je cd eruit halen.

Toegevoegd na 37 minuten:
Misschien kun je bij familie of buren effe je radio aansluiten om je cd uit te werpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat er aan de voorkant van een cd-rom speler een klein knopje zit waar je met een dun voorwerp in kunt steken. De lade werpt de cd(-rom) er dan uit. Ik denk dat een autoradio het zelfde knopje (aan de achterkant) heeft.

En anders weer aan de voeding hangen.

Toegevoegd na 2 minuten:
O, lees net dat je de radio niet weer wilt aansluiten... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de speler met 2 kabels ook verbinden met de accu van een auto. Je moet de kabels met de juiste uiteinde van de speler verbinden. Dus je hoeft de speler niet aan te sluiten. Als je een accu oplader hebt dan kun je natuurlijk ook de speler verbinden met de oplader.
Daarna kun je de speler aan zetten en je favoriete cd eruit halen.

Op deze manier hoef je de speler dus niet aan te sluiten maar slechts te verbinden met een accu die 12 volt levert.

Toegevoegd na 59 minuten:
Zonder spanning krijg je hem er echt niet uit.
Wat ik zou doen in jouw situatie. Ik zou de speler naar een autogarage of naar een reparatiewinkel brengen in de buurt en vragen of ze de cd voor jou eruit kunnen halen. Omdat dit bijna geen moeite en tijd kost zullen ze er waarschijnlijk niets voor vragen.
Nee heb je en ja kun je krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel mogelijk de cd eruit te krijgen. Daarvoor moet het open gemaakt worden. Dan kan je motor die de cd transporteert, met de hand aandraaien totdat de cd helemaal vrijkomt. Vaker gedaan. Koud kunstje. En onbeschadigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook nergens een accuschroefmachine of iets op 12v liggen?
Anders daar even aan hangen en je hebt hem er zo uit. Wel even de polariteit controleren (bv met een multimeter)

Zoals ik hier een beetje kan opmaken uit je vraag ben je niet heel erg technisch onderlegt (no offence) en betwijfel ik dus of het een slim idee gaat zijn om dan zelf je autoradio uit elkaar te gaan halen.