ik wil graag platen af kunnen spelen, wat heb je naast de platenspeler zelf daar bij nodig?

ik ben 14 en wil graag een platenspeler kopen, nou ligt er bij mijn opa en oma wel een op zolder maar ik weet niet wat ik er voor de rest bij moet hebben om hem af te kunnen spelen. ik wilde om de kosten zo laag mogelijk te houden geen hele stereotoren kopen, maar wat heb je er wel bij nodig?
wilt u er misschien ook voorbeelden bij zetten (of merken/types)

B.V.D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
4.5K

Antwoorden (4)

In een oude platenspeler zit vaak ook de versterker. En zelfs de boxen. Dan kun je die meteen gebruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zo'n ouder platenspeler werd een pickup genoemd. Zonder versterker en boxen spreek je van een draaitafel. Een draaitafel had vroeger had USB uitgang. Mocht het nodig zijn die op je computer aan te sluiten, neem dan een foto van de uitgang, zet die op deze site, dan kan worden gezien welke kabel er bij te koop is, om te verbinden met de computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt er speakerboxen bij nodig. maar soms zitten die al ingebouwd. Vraag gewoon aan je opa of oma, of hij compleet is, Er ligt vast nog wel een LP in de buurt die je kunt testen.
Soms kun je hem ook gewoon op de radio aansluiten zodat je die boxen gebruikt
12 jaar geleden
Als het echt een oude platenspeler is hb je verder eigenlijk niets nodig. Er moet dan wel een geluidsbox(meestal de deksel) aan zitten. Controleer wel de naald als die niet goed eer is moet je daar aan zien te komen, misschien via marktplaats o.i.d. kwestie van gewoon een plaat proberen te draaien, neem wel een plaat waar je niet al te gehecht aan bent, als de naald niet deugt kan hij je plaat beschadigen. Vraag je opa of oma even hoe het werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je heb 2 opties: A_Het is een "kale" platen speler, zonder (versterker en/of boxen) met alleen een 220 stekker en een audio uitgangs kabel. B_Het is een Platen speler, met versterker en/of boxen.

In geval A moet er een kabeltje aanzitten volgens een van de 2 plaatjes.
-----------------------------------
Is voor jou B van toepassing, dan is het simpel, steek de stekker in het stopkontakt en zet een plaat op.
Is voor jou A van toepassing, dan heb je een versterker nodig, met platen speler ingang.
Heb je zo'n versterker niet, kan je overwegen om een nieuwe usb platen speler aan te schaffen, deze kan je rechtstreeks aan je computer hangen, deze zijn vanaf 59 euro te koop.

Als laatste, waarom gebruik je niet gewoon mp3 muziek, dat is tegenwoordig een stuk praktischer, je kan b.v. 10uur muziek kwijt op één data cdrom.

En ook mobiel is zo'n platenspeler niet echt handig.
Nou succes!!