Ik heb telenet opgezegd. Welke antenne heb ik nodig voor goede radio ontvangst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Als je radio via de ether wilt ontvangen dan kan je allereerst proberen om een draadje van anderhalf tot twee meter aan de midden pen van de coax-aansluiting te verbinden.
De zenders die niet te ver van jouw woonplaats zijn moeten zo al te ontvangen zijn.
Als je een tuner met presets gebruikt zul je die weer opnieuw moeten instellen, de frequenties waar de radiozenders op de kabel worden doorgegeven zijn niet gelijk aan de frequenties waar ze in de ether worden uitgestraald.
Als de ontvangst te zwak is en je teveel ruis hoort dan kun je een FM-antenne op je dak plaatsen, een verticale spriet van 1,5 meter kan voldoen, voor nog betere ontvangst kun je een (verticale) dipool met directoren aanschaffen.
Zo'n antenne werkt gericht, je moet die dan ook richten op de zendmast van de zwakkere stations die je belangrijk vindt.
Voor de verbinding tussen de dakantenne en de tuner kun je gewoon TV coaxkabel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste ontvangst voor radio is :
* ofwel internetradio
* ofwel DVB-T -antenne met DVB-T decoder = digitaal
* ofwel via saterlliet-ontvangst (schotel + decoder)
mvg,
JLD