Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn 5.1 aansluiten op me iMac ?

Ik heb dus een logitech 5.1 x-530 en een geluidskaart trust sc-5500p. als ik de instellingen van mijn mac op 5.1 zet krijg ik geluid voor 2.1 terwijl ook de goede kleur is aangesloten op de juiste input.( De speakers doen het wel allemaal )

Alvast bedankt ! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat speel je af dan?
Stereo? (Bron moet ook wel 5.1 zijn.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik speel gewoon muziek af en voorheen op me laptop deed die het wel. ik dacht eraan dat deze geluidskaart die ik erbij heb gekocht voor me laptop, dat imac die niet ondersteunt zou dat mogelijk kunnen zijn ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iMac = Apple.
Dus ondersteuning zal heel goed niet kunnen.
Probeer eens een DVD met surround geluid af te spelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het goed is is de jackplug uitgang van je Imac tevens te gebruiken als optische uitgang (digitaal, 5.1) dit is in ieder geval zo op mijn MacBookPro (2008) zo. Je kunt dan een optische kabel gebruiken met een simpel en makkelijk verkrijgbaar adatertje van optisch naar optische jackplug en zodoende je geluid digitaal en als 5.1 naar je home-cinema of je digitale receiver te sturen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding