Wat kun je precies met een bluetooth headset?

Ik kan alleen info vinden over types en kosten maar niet wat je er precies mee doet.

Kun je dit ook gebruiken om aan te sluiten op je stereo installatie thuis of stel ik nou een hele domme vraag.

En op een mp3 speler?

Ik zag nl een leuke aanbieding en tja het is vaderdag dus....

Toegevoegd na 21 minuten:
In aanvulling op het eerste antwoord. Het apparaat ziet er in mijn (niet deskundige ogen) uit als een "echte" koptelefoon. Dus twee van die bollen met een beugel ertussen. Er staat bij dat het een "hoofdtelefoon" is met ingebouwde microfoon.

Wat ik dus niet begrijp is: moet je die nou nog ergens op aansluiten of zet je daar bijv rechtstreeks muziek op?

12 jaar geleden
in: Audio
1.5K
ronron1212
12 jaar geleden
Je gehoorapparaat op aansluiten

Antwoorden (2)

Ligt eraan, er bestaat bluetooth headsets voor je audio en die kun je veelal gewoon aansluiten op een mp3/radio o.i.d.

Maar met bluetooth headset wordt vaak een 'oortje' bedoelt waarmee je handsfree in de auto kunt bellen, Jabra is daar een bekend merk van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handsfree bellen maar je kunt ze ook verbinden met je computer als je een bluetooth dongle hebt en met mp3 spelers met bluetooth om muziek af te spelen. De bluetooth headset met koptelefoontjes vielen me wat tegen voor muziek, de stroomvoorziening was niet voldoende voor lage tonen, ook wordt de geluidkwaliteit wat afgeknepen door de codering. Mogelijk verschilt dit per merk.

Als je erg vaak en lang of vaak belt of belt wanneer je onderweg bent is het erg prettig, je hoeft niets vast te houden of uit je zak te vissen enje hebt minder last van omgevingsgeluid. Als je ze alleen wilt gebruiken voor het bellen , dan kun je aan een oorclip denken, wil je ze ook voor muziek gebruiken of vind je een oorclip niet zo prettig staan, dan kun je er een met koptelefoontje gebruiken, sommige modellen hebben een plug waarin je je favoriete koptelefoon kunt stoppen.

Ook voor mensen met een mobielfobie zijn ze geschikt, bluetooth straalt met een paar milliwatt, een mobiele telefoon met enkele watts, daarom zal een bluetooth headset tegen je oor geen warmteproducerende invloed op je hersenen of evenwichtsorgaan gehoor hebben.