Waarom hoor ik geruis door mijn headset en boxen die aan mijn pc zijn aangesloten ? En hoe kan ik het weer geruisloos krijgen

als ik ze ergens anders in doe ipod bijvoorbeeld doen ze het wel goed

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit heb ik ook gehad. Het was alleen bij de pc net zoals bij jouw. Na veel zoeken ben ik er achtergekomen dat het kwam omdat mijn pc niet geaard stond. Toen heb ik heb geaard aangesloten en toen was het weg. Ik zou het eens checken.

Er kan een klein breukje in de kabel zitten of ligt aan de geluids kaart of aan hoe hard je de pc en de radio hebt bijvoorbeeld als jij de computer op 10% hebt staan moet je radio heel hard en krijg je ook geruis dus je moet de pc op 100% hebben staan!!

Heb je het ook als de volume op je PC zacht staat? Mogelijk dat je een ingang (kijk eens bij opnemen in je mixer) "open" heb staan. b.v. Microfoon of aux ingang. Schakel (demp) deze eens. Gaat het dan weg? Toegevoegd na 49 seconden: Niet alleen bij opnemen in mixer overigens. Ook (vooral) bij afspelen kunnen deze open staan en ruis gegnereren.

Het meest voor de hand liggende is een vals contact aan de geluidsuitgang van je pc, probeer er eens wat contact cleaner in te spuiten. (zet hem wel eerst af) Laat de solderingen (binnenzijde pc) eens controleren door iemand met wat verstand van electronica, en ook hier kan je contact cleaner gebruiken. (Hopelijk heb je niet zitten spelen met de equalizer van je media player, want ook dan kan je ruis hebben natuurlijk) Toegevoegd na 9 minuten: Nu pas lees ik dat je alles terug hebt geïnstalleerd op je pc na een virus. In dat geval zou ik toch even via je configuratiescherm het onderdeel 'geluid' aanklikken en alles deftig nagaan op volume en afstellingen.

Bronnen:
http://www.motip.nl/?page=23&id=760

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100