Voor de tweede keer zijn de oortjes van mijn ipod kapot gegaan.

Ik ben er erg zuinig mee en de oortjes die ik koop zijn meestal redelijk prijzig. Moet ik steeds doorgaan met dure oortjes kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Antwoorden (9)

Je betaalt alleen voor het merk bij Apple. Je kan ook wat goedkopere oortjes kopen met even goede kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, je moet een manier zoeken zodat ze niet zo snel stuk gaan, misschien het snoertje achter je t shirt door halen, het scheelt met overal achter blijven hangen ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop gewoon eens een keertje goedkope oortjes; action, blokker etc. Dan kijk je hoelang ze meegaan.
Gaan ze even lang mee, of in vergelijking met de prijs relatief lang mee? Dan kun je beter gewoon deze oortjes kopen.
Vind je die andere nou echt beter, moet je er misschien voorzichter mee omgaan: niet je ipod in je broekzak, dan buigt dat beginstukje van je oortjes om enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat gaat er iedere keer kapot dan? En wat voor oortjes zijn het?

Je moet sowieso geen geld uit geven aan de standaard Apple oordoppen. Het is inmiddels alom bekend dat de bouw en geluids kwaliteit erg slecht is voor hun hoge prijs!

Persoonlijk gingen de meeste oortjes van mij ook altijd kapot, meestal lag dit aan slechte kabeltjes die los lieten. Ik besloot om maar eens direct voor een stel dure te gaan ( Philips SHE-9850 ) in de hoop dat die niet zo snel kapot zouden gaan. En ja hoor, ik gebruik ze nu al bijna twee jaar bijna elke dag, en ze doen het nogsteeds perfect! Ze hebben zelfs een rit door een wasmachine en droogtrommel doorstaan.

Dus tja, als je een beetje onderzoek doet online vind je misschien een stel wat het beter uit houd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cool! Eens proberen: oortjes in de (vaat?)wasmachine. (-:
Ik heb er ook al ik weet niet veel doorheen gesleten ik korte tijd. En ik begreep ook niet dat alles zo snel kapot kon gaan. Maar het is gewoon allemaal erg kwetsbaar spul. Dus ik heb vorige week nieuwe gekocht van Philips goede kwaliteit en maar 7 of 8 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de Apple oortjes ook wel vaker gehad, maar ze zijn gewoon niet sterk genoeg vind ik :).
Als ik jou was zou ik Sony kopen en als die te duur zijn zou ik andere kopere oortjes kopen...
Maar geen Apple :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de Apple oortjes falen heel hard. Bij mij zijn ze 3x kapot gegaan (gelukkig kreeg ik 2 van de 3 bij een apparaat erbij) en toen heb ik besloten andere oortjes te kopen. Heb nu alsnog Apple, maar dan de dure versie (in ear phones). Heb ze nu 2 jaar, zijn nog steeds onbeschadigt en het geluid is super. Maar als je niet zulke dure wil: koop gewoon een ander merk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Apple heb je een jaar garantie op de oortjes. Als er geen zichtbare schade is en hebt de bon nog krijg je nieuwe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, eens met wat iedereen hierboven zoal zegt: Apple is qua prijs/kwaliteit gewoon niet interessant. Maar goed oprollen helpt ook goed. Het is (ook al eerder gezegd) gewoon kwetsbaar spul. Trek niet aan de kabels, knak de kabeltjes niet te hard (knoopjes en draaiingen er zoveel mogelijk uithouden en -halen). Zie de 1e bron.

Dure koptelefoons (meer dan 20 euro, apple of ander merk) zou ik al niet willen hebben vanwege het simpele feit dat je ze snel molt (niet alleen slijtage, maar je blijft er ook snel mee achter iets hangen ofzo, en je zeult er veel mee). Te goedkoop (minder dan 10 ofzo) heb ik een aantal keer geprobeerd, maar dan klinken ze vaak toch wel ERG slecht en/of zitten voor geen meter. Meestal zoek ik naar een 'degelijk' merk (dan bedoel ik Philips of Sony ofzo) voor ongeveer 12 of 15 euro. Dan zijn ze prima van kwaliteit, maar is het geen ramp als ze sneuvelen.

Ik koop overigens als het kan een type dat ik eerder gehad heb en tevreden over was, want kwaliteit is heel wisselend, prijs zegt lang niet alles en pasvorm is heel persoonlijk. (Ik kan ze nou even niet vinden op kieskeurig, maar heb er wel een link van een zoekopdracht op kieskeurig toegevoegd van in welke hoek ik zou zoeken). Het irritante is dat je ze niet kan uitproberen en ruilen als ze niet lekker zitten.