Hoe lang gaat een Ipod mee?

Ik heb een half jaar geleden een ipod gehaald en was altijd nieuwsgierig hoe lang die mee zou gaan misschien 2 jaar of meer ...

Toegevoegd na 10 minuten:
Het is een Ipod nano en dan niet dat kleine blokje dat er nu is maar die daarvoor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2.8K

Antwoorden (12)

Ik heb hem al ruim een jaar, maar ik zou wel graag een nieuwe willen. Maar toch zal
2 jaar cker te doen zijn, alleen die van mij heeft wat probleempjes met de audio ingang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt er natuurlijk aan hoe je er mee omgaat....
hij zou wel langer dan 2 jaar mee moeten gaan, als je voorzichtig bent :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er af hoe je er mee omgaat ben je er zuinig op of niet anders kan het minstens 3jaar mee gaan als het niet langer is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk 5 jaar maar ligt er aan hoe jij er mee omgaat en als je er een hoesje omheen hebt gaat ie ook al een paar jaar langer mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De batterij van de iPhone gaat ongeveer 2 jaar mee. Het is niet echt een hele goede batterij als je het van die kant bekijkt, maar waar het om gaat is dat je hem zelf niet kan verwisselen. Tenminste, het is wel mogelijk, het was alleen niet Apple’s bedoeling om dat mogelijk te maken. Alhoewel de batterij er zelf uitsnijden de meesten ook niet zo gauw doen.

De 1.0.2 iPhones gaan dus ongeveer 2 jaar mee, als je er zelf geen nieuwe batterij in steekt. De 1.1.1 iPhones als het goed is zelfs een stukje minder, omdat die om de een of andere reden meer energie verspillen.
Misschien dat het in updates wordt verholpen, maar tot die tijd moeten de mensen die balen blijven balen.

Wat ik zelf eigenlijk niet begrijp is: Waarom vinden sommige mensen het toch zo erg dat je de batterij zelf niet kan verwisselen? Is het misschien even wennen omdat het bij je vorige mobieltjes wel kon?
Bij de iPod is het ook niet mogelijk, toen heb ik niemand horen klagen.

De meesten gooien een apparaat van $400 of binnenkort misschien zelfs €400 niet zo gauw weg. 2 jaar is natuurlijk ook niet veel, maar hoelang gaat een iPod mee?
M’n iPod Nano van €150 ging ongeveer 8 maanden mee, het lag dan al niet aan de batterij (welke ook ongeveer 2 jaar meegaat), maar toch deed hij het niet meer. Gemiddeld is dat (24/8)*150=€450. Stukje duurder dan de iPhone. Gelukkig was Apple zo aardig me een nieuwe te geven. Eens kijken hoelang die meegaat.

Conclusie: De batterij van de iPod was ook al niet te vervangen, dus het is niet zo raar dat die van de iPhone ook niet te vervangen is. iPods gaan ongeveer 2 jaar mee, net zo lang als de iPhone, terwijl de iPhone ook nog ’s veel en veel meer functies heeft.
Baal je nog steeds? Je kunt hem altijd laten vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken iemand die heeft zo een ipod classic die 8 jaar oud is ....
Ik heb hier nog een 5 jaar oude iPod liggen waarvan zelfs de accu nog in goede staat is. Werkt nog prima, maar gebruik hem niet zoveel meer (heeft 30GB en m'n iPhone heeft 32GB)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn nano second gen als Zo'n 3 jaar en hij doet het nog perfect! Ziet er nog mooi uit want zit in een hoesje en ik gebruik hem bijna elke dag nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een technische levensduur en een economische levensduur.

Economische levenduur: De markt staat niet stil en er komen steeds meer nieuwe dingen. Waarschijnlijk zal je ipod over een jaar al als ouderwets worden beschouwt.

Als je zuinig bent gaat je ipod zeker een aantal jaren mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die RapLive;

Mijn 30Gb iPod Classic (geloof ik) heb ik sinds 2006 en die doet het nog steeds perfect. Maar wat misschien scheelt is dat ik hem de eerste vier jaar vrijwel onafgebroken alleen maar in de auto heb gebruikt, waardoor de accu bijna continu werd bijgeladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he die van mij is 10 jaar oud ik heb nog de eerste doet het nog prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hheb ook een ipod van 2006, en het gaat nog uitstekend mee. Na 5 jaar doet ie het nog, alleen de batterijen gaan sneller leeg dan het begin, maar dat mag ook we'll na 5 jaar.. Ik denk dat ie zeker nog 2 jaar mee zal gaan, ik heb geen hoesje of gehad en vaak laten valleen zitten ook veell krasjes op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pff, nou alweer 5 jaar oud. Totaal niet voorzichtig mee.
Geen hoesje en al dat soort dingen. Gooi hem graag in de lucht als ik me verveel. Laat hem dan ook wel is vallen.

Een Ipod gaat op zich wel lang mee. (en een beetje geluk hebben, soms gaat hij gewoon eerder stuk, kan je niks aan doen)