Stereo "Technics" geeft naast kanaal wat hij door moet geven ook op de rechter speaker zachtjes nog een ander kanaal door, wat kan er mis zijn?

Stereo bestaat uit versterker, tuner, cd speler op de stereo zijn extra aangesloten de TV en digitale tuner/hdd recorder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud de stereo al is, maar als hij al heel oud is kun je een 'lek' hebben. Dat houdt precies in wat jij omschrijft. Het kanaal geeft niet alleen door wat hij door moet geven, door het lek krijg je er ook nog zachtjes een ander kanaal tussendoor

Het beste antwoord

Er is gewoon op een mechanische standenschakelaar bezuinigd.Door een standenschakelaar worden de aangesloten apparatuur ontkoppeld zodat deze worden vrijgeschakeld.En wordt alleen het desbetreffende gekozen apparaat aan de versterker gekoppeld.Zet de versterker maar eens op een ingang waar niets op aangesloten is en start maar eens een apparaat.Als je volume knop wijd open zet hoor je dit apparaat zachtjes doorklinken.dit heet "doorslag".Als je in oude schema's kijkt van transistor en buizenversterkers kom je aan de ingangs altijd een mechanische standenschakelaar tegen waarmee de apparaten gekoppeld/ontkoppeld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is niets mis. Bij een top kwaliteit versterker worden de kanalen volledig gescheiden. All circuits zitten dubbel in het apparaat. Bij goedkopere apparaten zoals jouw Technics is er op deze circuits bezuinigd om de versterker betaalbaar te houden. De kanalen worden hier door een "chip' gescheiden. Dit werkt maar tot op zeker hoogte en daarom is de stereo scheiding nooit optimaal.