Wie kan me zeggen wat dit voor een setje is?

Daarnaast had ik graag geweten of ik het zo kan om ombouwen dat ik er een 3.5mm aansluiting aan kan sluiten. En of het iets voorstelt dat setje. Of is het maar oude rotzooi. Ik heb er niet veel verstand van maar het lijkt me wel goed spul. Ik wil het uiteindelijk aan mijn bed aansluiten. Zodat ik 's Avonds alleen mijn iPhone hoef aan te sluiten en dan nog even ontspannende muziek kan luisteren. Wie o wie kan me hiermee helpen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eindelijk staat de vraag er met foto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook weleens hadden mensen al gereageerd dat ze geen foto's zagen, ik zie ook dat de foto's flink zijn dus als je ze sneller ingeladen wil moet je ze even verkleinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe doe ik dat? Zijn gewoon met de iPhone gemaakt dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een versterker ertussen.
Een beter idee is gewoon een radio kopen met ipod aansluiting, of een andere manier van externe aansluiting. Bijv een 3.5mm jack of tulp plug. Dan heb je de minste verliezen en zal het iets degenlijker zijn, omdat er toch net iets minder fout kan gaan dan aan hobbyen;-)

Antwoorden (3)

Dat is een versterker met drie weg uitgang.
Dus 1 (mono) ingang welke hij versterkt naar 3 (woofer, mid en tweeter) uitgang.
Natuurlijk kun je er een 3,5mm aansluiting op maken voor je iPhone maar dan moet je kiezen welk kanaal je gaat beluisteren, links of rechts. (Of heb je er twee van)
Daarnaast zal je naast die speaker er eigenlijk nog twee op aan moeten sluiten. (En eventueel nog drie voor de ander kanaal) Voluma zal dan ook via je iPhone geregeld moeten worden.
Dat wordt stuiteren in bed....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je dat voor een audio leek willen vertalen en uitbreiden? Ik zou je absoluut dankbaar zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken het systeem niet maar ga even van wat ik op de plaatje zie uit.
Deze modules zijn bedoeld om een auto audio systeem extra te versterken.
Zie op het plaatje 1 ingang (Input IN/E) dus mono.
Verder zijn er drie uitgangen. (Output, E/W voor de woofer speaker, M/E voor de middel speaker en E/T voor de Tweeter.) Het signaal dat binnen komt (op In dus) zal worden gesplist in drie frequenties. (Toonhoogtes)
En deze zullen op de juiste speakers (woofer voor laag, midden voor middel tonen en tweeter voor hoge tonen) aangesloten moeten worden.
Plaatje van de speaker welke je heb geplaatst laat de woofer zien. (6,5"woofer :))
Of de ingang welke je er op zet voldoende is zou ik gewoon uitproberen. (Volgens mij worden ze n.l. meestal op de speaker output van een auto radio gezet om extra te versterken.)
Wil je in stereo luisteren zou je dus twee van deze modules met bijbehorende speakers moeten hebben.
(Één voor links en één voor rechts.)
Hoop dat het zo wat duidelijker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
E staat voor earth. Oftewel massa. Oftewel de min pool :-)
Als je dit gaat ombouwen naar 3,5mm plug, zal je geluid nogal zacht zijn.
Het geluids singnaal wat de iphone uitzend is een zogenoemde LOW IN/OUTPUT. De versterker heeft eigenlijk een "normaal" signaal nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bestaat daar iets voor om dat om te zetten? Wat zou ik er anders aan moeten sluiten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mn reactie staat bij je vraag. Verkeerd gepost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je trouwens een voeding aansluiten op je versterker?
Anders is het maar een 3 weg splitter. Een versterker heeft een externe voeding nodig om te kunnen werken. Een splitter niet, die filtert alleen maar de lage hoge en midde tonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken de iPhone niet en wist niet dat dat zo'n probleem is.
Maar wellicht heb je hier wat aan:
http://www.wonderhowto.com/how-to-hack-iphone-jack-support-headphones-162854/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De low in/ouput is geen iphone probleem, maar een normale manier van signaaloverdracht van zulk soort. Op die manier hoeft het betreffende aparaat het signaal niet sterk te verhogen maar doet de ontvanger dat als dit nodig is. Bij een headset bijv is dit niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@tuna
Die link is voor de eerste iphone. Die hadden een uitsparing bovenaan zodat je alleen de headset van Apple kon gebruiken(door de smallere schacht van de stekker).
Met het huidig spul is dat niet meer, en kan je elke 3,5mm jack plug gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus betekent dit nou dat ik een normaal radiosetje hier wel op zou kunnen aansluiten? en hoe doe ik dit dan? Want mijn kennis van audio systemen gaat niet verder dan rood op rood en zwart op zwart =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een radio set koopt wat een aansluiting heeft om externe bronnen aan te sluiten, heb je er wat aan.
Dit kan via tulp stekkers-3,5mm jack. Tulp zijn die rood zwarte stekkers( dubbel). Of via een 3,5mm jack-3,5mm jack.
Volgens mij is het een zg "passief filter", dus zit er geen versterker in. Maar als het ding wel een 12 volt voedingspanning aansluiting heeft zal ik me wel vergissen.