kan ik mijn versterker EN orginele output alle twee gebruiken ?

ik wil een versterker aansluiten in mijn wagen maar wil ook graag de orginele kabels ook laten liggen voor als ik de kleine bij heb om hem niet van links naar rechts te laten trillen en mijn versterker afsluiten met een schakelaar is geen probleem maar, maar is dat niet slecht als ik de versterker aan heb staan omdat die versterkte stroom dan ook naar mijn radio gaat via de orginele kabels
weet iemand daar meer van of een goede oplossing

mvg hidde

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zit er geen volume knop op dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jawel maar niet rechtstreeks voor de bass en heb geen zin om een half uur alles naar onder te stellen als een schakelaartje omzetten ook gaat

Antwoorden (2)

Moet geen probleem zijn. Je kunt de uitgangen van je auto-radio splitsen.
De ene kabel gaat naar de originele speakers, de ander gaat naar de ingang van de versterker. De "versterkte" stroom zit aan de uitgangen van je versterker en kan dus niet terug naar je radio, omdat deze alleen aan de ingangen zit.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat snap ik niet
Er moet toch altijd stroom naar de boxen vanaf de versterker en daar heb ik maar 1 ingang en als ik die dan beiden daar aansluit gaat ie dan niet terug of is dat niet mogelijk omdat de radio al stroom naar de box brengt of moet ik daar ook een schakelaar tussen zetten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelfde boxen op zowel radio als extra versterker aangesloten?
Reddie
9 jaar geleden
@jc54 , beter dat je je niet bemoeit met elektronica vragen. Je kraamt erg veel onzin uit.
jc54
9 jaar geleden
@ Reddie;................. ach laat ook maar, soms is het beter te zwijgen dan te strijden.
Wat je wilt is volgens mij dat je òf de radio wilt horen, òf de versterker.
Je mag in géén geval de luidsprekers op beide apparaten tegelijk aansluiten. Dat heb je goed begrepen.
Je zou de luidsprekers op de één of op de ander kunnen aansluiten via een (dubbelpolige) omschakelaar. Maar dan heeft één van de twee geen mogelijkheid om het uitgangsvermogen kwijt te kunnen. Als je de volumeknop van dat apparaat op nul zou zetten, is dat geen probleem. Maar dat ga je ooit vergeten, en dan gaat dat apparaat stuk.

Wat ik niet begrijp is, waarom je een aparte versterker wilt gebruiken. De radio is al een versterker.
Als je vanaf een cd-speler of je mobieltje wilt afspelen, moet je het signaal daarvan aansluiten op de aux-ingang van je radio.