Heb een speakerset Z530 5.1 maar rear speakers werken niet goed. Punt een geven ze een veel te zacht geluid, daarnaast is de kwaliteit veel slechter

HEb al via sound manager de rear speakers 10 db meer gegeven en alle andere speakers 10 db minder dus rear speakers zouden veel harder geluid moeten geven.
Daarnaast ligt het niet aan de speakers als ik ze instel als front speakers werken de speakers wel normaal.
Ik denk dat het ligt aan de software van de speakerset of aan mijn geluidskaart, hoe kan ik dit oplossen zodat ik punt een helder geluid krijgt(niet een stotterend geluid) en daarnaast ook een hard geluid?

Toegevoegd na 3 minuten:
acer m5100 is mijn pc
realtek als software stuur programma versie 6.0.1.5436

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe heb je het geheel aangesloten? En waar luister je naar, een film met surround sound of een stereo CD/MP3?

Antwoorden (2)

Om de speakers zelf te testen kan je het beste de front met de rear speakers wisselen als dit mogenlijk is.
Als dan de speakers hetzelfde geluid prodceren luister je waarschijnlijk een mono/stereo muziek of film. Alleen een dolby surround geluids fragment kan dan de rear speakers laten brullen.
Als je bijv een dvd in je pc doet(in surround!) kan je ook je speakers testen. Als die het dan doen is er niks mis met je set.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uh volgens mij hoort dit,de rear speakers zorgen voor een extra surround geluid maar horen niet hetzelfde geluid te geven wat er uit de grote frontspeakers komt.