hoe converteer je .wav naar .mp3 zonder kraakgeluidjes?

Ik heb dus een soort remix gemaakt met een dj programma maar deze slaat de geluidsopname op in .wav. dit klinkt goed, maar mijn mobiel (one x+) ondersteund dit formaat niet. zodra ik hem converteer naar .mp3 komt bepaalde punten van het nummer extreem krakerig geluid boven de muziek uit. dit is heel irritant en bij de .wav-file is dit niet het geval.

is er een andere optie om dit probleem op te lossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Als je een Wave geluid omzet kan je dat het beste doen in WMA bestanden .
WMA doet geen afbreuk aan gecorrigeerde muziek t.o.v M3. Dus dan zijn die kraakjes er ook niet.
Bovendien worden WMA bestanden ook (meestal) wel ondersteund door apparaten die MP3s kunnen afspelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
M3 = MP3
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

audacity is een optie

http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl

in dit programma kan je het wav bestanden laden en opslaan als mp3, voor het exporteren naar mp3 is wel weer een andere download nodig.

als je veel converteert is format factory erg handig

http://www.pcfreetime.com/

allebei freeware