Is het slecht voor je boxen om het geluid op maximaal te zetten? Heb zelf de x530 5.1 set van logitech

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar zijn ze anders voor gemaakt? die Logitech spul is van hoge kwaliteit (heb zelf ook uitgetest 4 uur lang op max volume) die kunnen heel wat aan hoor.

Antwoorden (4)

Nee zijn op elkaar afgestemd! De meeste sets hebben ook een ingebouwde beveiliging om dat tegen te gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoort hem vanzelf vervormen als je hemt te hard zet , wat dus een teken is dat hij te hard staat. De kans dat je je speakers dan opblaast is groot. Dus zolang het geluid niet vervormt kunnen je speakers het vermogen aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang er niks gaat kraken. Dan maak je het "zachte deel" van de box kapot, doordat de conus steeds maximaal word uit getrokken kan de conus ophanging kapot gaan(oftwel de spider). Eventjes kan wel maar bij langdurig gebruik gaat de spider en/of conus kapot. Dan heb je een mooie "opgeblazen" box.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de golven trillen dan te hard in je oor ! Dat kan doofheid eroorzaken