Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Versterker??

Ik heb een versterker voor in mijn boot, met de de ingangen 12v - REM - GND ik heb de eerste op + de tweede op niks en de 3de op min, maar hij doet het niet, ik heb gehoord dat de rem voor remote staat en dat je dit met je radio moet verbinden, mijn radio is een: Sony cdx-gt35u weet iemand alsjeblieft een oplossing???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

12v ingang sluit je aan op de pluspool van je accu (rode draad)
de 2e draad die je noemt met REM (remind) moet je geschakeld aansluiten op je pluspool dus dat betekend dat als je contact uitstaat er geen stroom op deze kabel staat. als dit je niet lukt of te moeilijk lijkt kun je er ook een klein schakelaartje tussen zetten en dan kun je hem op de zelfde pluspool aansluiten. deze (normaal oranje) draad zorgt ervoor dat de versterker je accu niet leegtrekt als je contact uitstaat. de GND is (zwart) de min pool van je accu of je chassis maar als je boot van polyester is word dit moeilijk.
een ding: probeer bij versterkers altijd de gnd (ground/zwart) altijd zo kort mogelijk te houden omdat deze voor de storing zorgt die hij opvangt van je dynamo. hoe langer deze kabel hoe meer storing.

in feite kun je de oranje en de rode draad gewoon met elkaar verbinden als je een hoofdschakelaar aan boord van je boot hebt.
sccs
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding