Als je een nieuwe accu in een hoofdtelefoon plaatst moet hij dan weer eerst het aantal uren zoals aangeven staat als de eerste keer opladen?

Zal wel een domme vraag zijn maar zelfs met de handleiding kom ik er niet uit. Ik heb dat stukje nu al een tig aantal keren overgelezen en ik snap het dus echt niet???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ja en nee. Ja, Accu's van het type NiCad moeten helemaal vol geladen worden en daarna weer helemaal leegverbruikt worden, omdat anders de laadcapaciteit sterk achteruit gaat. Tegenwoordig zijn de accu's van het type NiMH, en die kennen dit probleem niet. Dus niet teveel naar kijken, gewoon laden en luisteren. Het hoeft dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het genoteerd. (Paste and copy en het ligt bij de handleiding van m'n andere Philips headphones die type NiMH accu's hebben)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was het enige antwoord maar ach, ik een goed antwoord is meer dan genoeg toch? Ik heb er wat aan en daar ging het om. :)

Andere antwoorden (1)

In die tijd dat het tig keren hebt gelezen, had je net zo goed dat accuutje vol kunnen laden.
Maar nee, dat is niet nodig. Er staat altijd dat je de accu de eerste keer helemaal moet laden, maar ze weten zelf niet waarom ze dat opschrijven. Alleen is ie dan wel heel snel leeg en moet je hem toch weer op gaan laden.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kwam ik pas achter dat er een accu in mijn Sennheiser zat! En ook dat er een bijbehorende accu oplader voor verkrijgbaar is maar toen had ik de nieuw accu al besteld. Hier was mij aanbevolen er een nieuwe accu in te doen. Ik kan hem morgen ophalen dus nu hoop ik dat ik dan weer langer dan 5 minuten kan luisteren.....argh....die accu heeft het trouwens jaaaaaaaaren volgehouden hoor! En is echt heel veel gebruikt. Bedankt!