Welke versterker heb ik nodig?

Laatst heb ik 4 boxen gekocht van 8 ohm(70Watt), mijn vraag hierover is wat heb ik ervoor nodig deze alle 4 te laten werken? Het enige wat ik ermee wil doen is muziek luisteren via de radio of via mijn mobiel met een aux. Wie het weet dan hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
1.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Neem aan dat je boel gewoon in stereo wil gebruiken. In dat geval kun je er twee parallel met elkaar aansluiten op elk uitgang. Hierdoor wordt impedantie wel 4 Ohm. Is die 70W rms of piek?
TurfGraver
6 jaar geleden
Indien RMS is een versterker van 100W op 4 Ohm wel fijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tis idd rms en 120Watt piek
TurfGraver
6 jaar geleden
Dan een 4 Ohm 100W RMS vesterker.
En dan twee speakers tegelijk op elk uitgang.

Antwoorden (1)

Sluit ze 2 aan 2 paralel per kanaal aan op een versterker met een impedantie van min. 4 ohm.
Succes