Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik zelf een versterker van onderdelen

Een versterker die ik zelf in merkaar moet maken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als het een audio versterker betreft: koop een goed bouwpakket met alle onderdelen en dan solderen maar! Leuk en leerzaam om te doen en ook nog eens goedkoop. Kijk maar eens naar een Velleman kit bij de betere electronica zaak of webshop:

http://www.displayconsumer.nl/Velleman-bouwpakketten/Bouwpakket-audio-en-hifi.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je wat aan de volgende link, en kijk verder in de overige video's. Wellicht helpen ze je verder.:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
velleman heeft goede versterkertjes in zijn pakket, zeker als het om een voorversterkertje gaat, maar hier brand na enige tijd bij mij altijd een weerstand door, waarom weet ik niet, maar die is vlug te vervangen.
Voor de beter onderlegden, die zullen zeggen (dan is de stroom te hoog) Ik heb de 1/8 watt weerstand al eens vervangen voor een 1/4 watt weerstand maar dit hielp niet, toen begaf de transistor het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heatsink op je transistor. anders de stroom een beetje indammen met een 0,5W weerstand met iets meer weerstand. anders is het een beetje overkill op je transistor maar meet het eens na wat je na die weerstand heb.
zie de link.
http://www.circuitsonline.net/schakelingen/51/audio/40-watt-versterker.html

Dit gaat om een flinke 40 Watt versterker.
dit is wel zelf te doen. maar begin hier wel aan als je wat verstand hebt van electronica op component niveau anders wordt het een hel om storingen te zoekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weerstand vervangen voor weerstand van 0,5 watt heeft geen zin. Heb weerstand vervangen van 3k3 voor eentje van 4 of 5000 ohm had meer effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jha dat kan ook :) als het maar werkt:)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding