Hoe werkt een fm transmitter en wat kan je ermee doen ?

Mvg, Karel8158

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
3.7K

Het beste antwoord

Een fm transmitter is een apparaatje dat signalen van een eigen apparaat (Ipod, tomtom, draagbare dvd speler, laptop enz) uitzendt via de fm-band. Je kunt zelf de frequentie instellen waarop je uit wil zenden.

Door deze frequentie te gebruiken bij een fm-ontvangstapparaat (je radio thuis of je autoradio bijvoorbeeld) kun je de door de transmitter uitgezonden signalen opvangen. Een handige toepassing is dus om je mp3'tjes af te spelen op je ipod en te laten binnenkomen op je autoradio of thuis je surround set.

Best een handig ding dus! Ik zoek nog even naar een bron met meer informatie.

Toegevoegd na 45 seconden:
Nou, ik heb al wat meer info gevonden: zie wikipedialink
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist

Andere antwoorden (1)

Je krijgt via de transmitter een fm freq. toegewezen en via die lokatie kan je via je bijvoorbeeld de autoradio een externebron beluisteren zoals ipod ed. Let wel op de kwaliteit want er is een boel rotzooi op de markt. Ik heb er een paar geprobeerd en uiteindelijk gekozen voor een nwe autoradio met de juiste aansluitingen.