Bestaat er een eenvoudige manier om mp3 en wma af te spelen op een gewone cd-speler?

Een dure geluidsinstallatie in huis en dan accepteert hij alleen originele cdś die je in de platenzaak koopt. Zo zonde toch!
Bestaat er geen betaalbare ombouw-set waardoor een gewone cd-speler ook mp3, wma en andere gecomprimeerde muziek kan afspelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Nee, een "gewone" cd-speler ombouwen is in principe niet makkelijk te doen. Het is een software-issue, de cd-speler is ontwikkeld om de normale codering (codec) om te zetten in audiosignalen. De gebruikte codec op een normale cd is in principe een wavetable bestand (of .wav op de computer). Waar bij de PC simpel players zijn te vinden die het gewenste bestand afspelen (of codec-packs voor reeds geinstalleerde spelers) is het installeren van nieuwe software op een CD-speler natuurlijk geen sinecure, als de software al beschikbaar is zul je al snel printplaten of microchips moeten gaan vervangen. Bij dergelijke tere electronica zou ik je dat ernstig af willen raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wellicht dat je hem kunt ombouwen heb er alleen nog nooit van gehoord en dan verlies je ook direkt de garantie (voor zover die garantie er nog is)

waarschijnlijk als het zo'n dure is zullen er tal van aansluit mogelijkheden zijn voor bijvoorbeeld een ander medium zoals bijvoorbeeld een ipot of iets dergelijks.
dan kun je dus nog alles luisteren wat je wilt alleen dan gebruik je geen cd maar gewoon een ipot/mp3 speler
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ombouw set?? geen idee:) maar als je nog een AUX ingang over hebt kan je ook zonder probleem een tulp-jack kabel ( voor afbeelding zie link ) gebruiken en die in je PC prikken of Ipod, MP3 of telefoon of wat dan ook.
dan heb je alle mogelijke soorten input op je versterker.
( aleen wel op letten dat waneer je het kabeltje aansluit op iets of het er uithaalt je je versterker even uit zet.) http://overdevest.smart-sales.nl/produkten/pdt2318/Kabel%202%20tulp%20-%201%20mini%20jack.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
zou ook mijn antwoord zijn +
Die "dure geluidsinstallatie" zal ook wel bedoeld zijn om een "goed" geluid weer te geven. (Dus geen mp3 of wma)

Sommige DVD spelers daarin tegen kunnen dit wel vaak afspelen. (En dan dus zoals hier al uitgelegd is aansluiten op je audio installatie)