mijn home cinema set van jvc speelt geen dvd meer af hoe kan dit

mijn home cinema set speelt geen dvd meer af hoe kan dit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zomaar ineens? Je bedoelt de ene dag wel en de volgende dag plotseling niet meer?
Andere provider? Ander abonnement? Gekopieerde DVD?
Ander modem? Zitten alle stekkers er nog in?

Antwoorden (2)

Er zijn veel oorzaken te bedenken, waardoor een DVD niet meer gelezen wordt.
- De DVD (schijfje) is vuil
- Krassen op de DVD
- De lezer van je Home Cinema Set is defect/vuil of staat niet meer goed afgesteld.

Eerst zou ik verschillende DVD-tjes proberen. Kijk ook eens of hij gewone CD's pakt. Liefst originele.

Als hij bv wel CD's leest is mogelijk de lens vuil.

De lens is te reinigen met een speciale schoonmaak CD of wat nog beter werkt.
Reinigen met een zeemlederen stukje met geketoneerde Alcohol 95%.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad een goeie tip is om te kijken of hij ook een gewone muziek cd afspeelt
als dat wel wil en dvds werken niet dan kan de lens defect zijn.