kan ik een grote hoeveelheid mp3s op een dvd branden die dan nog werkt in een cd speler? of werkt die alleen in een dvd, cd lezer van pc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Als je cd speler mp3 aankan dan staat dat in de handleiding of op de speler zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een DVD kan alleen worden gelezen door een DVD speler. Een DVD speler leest ook het CD formaat. Het gaat niet alleen om de vorm van het schijfje, maar het DVD formaat is anders dan het DVD formaat.

De meeste PC's hebben een DVD lezer.

Of een apparaat MP3's kan weergeven hangt af van of een MP3 CODEC is geinstalleerd. Als je Mediaplayer, Itunes e.d. hebt geinstalleerd op een PC/laptop is dat meestal geen probleem.

Op een DVD speler van een audio installatie hangt het van de software van de DVD speler af of die MP3's kan weergeven. Als je AUDIO installatie alleen CD's kan lezen dan hoef je het sowieso niet met een DVD te proberen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je geeft ook nog aan dat je MP3's wilt branden. Je hebt in DVD-R (beschrijfbare DVD) ook nog twee formaten: -R en +R. Het kan zelfs zo zijn dat een Audio speler geen beschrijfbare DVD's leest of alleen een +R of -R.

Je moet dus controleren welke leesformaten je speler ondersteunt van de drager (DVD) en in dit geval of ook de data kan worden gelezen en worden weergegeven (dus de MP3).

Toegevoegd na 3 minuten:
NB. eerste alinea moet zijn: Een DVD formaat is anders dan het CD formaat (de indeling op het schijfje, de vorm en grootte is hetzelfde).

Toegevoegd na 8 minuten:
foto: bruin is detail putjes CD formaat, groen DVD formaat. De putjes staan dichter op elkaar, zijn kleiner en minder lang. Hierdoor kan er meer data op staan, maar de laser moet het wel kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je cd speler kan alleen maar CD ROM's afspelen, geen DVD's. Ten tweede kan jou cd speler (als het een goede is) geen mp3 afspelen, dus ook daar zou je de mist mee in gaan.
Een goede cd speler zal geen mp3 kunnen afspelen. Dit omdat de audiokwaliteit altijd minder is dan een echte cd. Op een echte cd kom je dan ook geen gecomprimeerde bestanden tegen.

Je zult dus geen grote hoeveelheid mp3's op een cd of DVD kunnen branden zodat je hem kan afspelen op een cd speler. Misschien kan hij wel afgespeeld worden op een DVD speler, of een multimedia player.