Hoe kan je het geluid van je laptop harder krijgen?

Soms heb je eens een mp3 of een filmpje waarvan je het geluid graag net wat harder wil laten klinken, is er een tweak waarmee je dat kan doen? En ik heb het niet over crappy equilizers die het geluid alleen maar vervormen maar gewoonweg alle kanalen omhoog knallen zeg maar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
7K

Antwoorden (5)

om mp3 harder te laten afspelen is er een programmatje mp3gain hiermee kan je je mp3 files. allemaal de zelfde geluidsvolume geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat dan een programmaatje om de mp3 zelf harder te maken of om gewoonweg het hele geluid van je laptop harder te krijgen? Want ik ben eigenlijk meer op zoek naar een programmaatje of iets dergelijks die gewoonweg het geluid van mijn laptop harder kan maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee alleen mp3 files niet de laptop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt een laptop niet harder zetten dan hard dus zul je de bestanden aan moeten passen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Njah dat gaat zo lastig met een youtube filmpje :P ja downloaden aanpassen en weer uploaden misschien :P
Een laptop is geen stereoinstallatie en de meeste laptops hebben maar een zielig geluid. Ondanks dat de laptops van Apple over het algemeen beter klinken, zijn ook die laptops niet bedoeld om hard hifi geluid weer te geven.
De beste optie is om via audio uit, het geluid naar je stereoversterker te sturen en het van daaruit harder naar je boxen te sturen. Dan heb je het geluid wat je zou willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha typisch een apple bezitter. Sorry dat ik het zeggen moet maar meestal vind ik het geluid dat uit een apple komt vele malen slechter dan mijn Acer... Bij mijn laptop bespeur je namelijk wel een soort van bas, wat bij macbooks niet echt naar voren komt. Maarja dat is mijn mening over het algemeen vind ik Apple gebruikers juist nogal zielig geluid... "Ik heb een MacBook, en alles waar geen appeltje op staat is kut, daarom fap ik op het appeltje" Sorry voor dit taalgebruik maar het is gewoonweg mijn mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LUL.
Kimath
13 jaar geleden
Speakers aansluiten is inderdaad de beste oplossing voor beter geluid. Het tweede deel van je antwoor ga ik niet over oordelen.
of anders koop je en extern paar speakers erbij, als het voor vaste opstelling is. ( van thrust 2,1 ofzo )
anders kan je nog wel met het programma vlc mediaspeler je geluid nog wat op schroeven. suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem met mijn laptop en heb toen gegoogled naar het merk en typenummer met toevoeging 'slecht geluid' ..... Ik kwam toen uit op sites van het betreffende merk die een 'geluids update' aanboden. Heb hiervan de instructies gevolgd, met het resultaat dat het geluid een stuk sterker was hierna.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk of je geluidskaart driver programma een EQ heeft. Zet deze allemaal op hoog. Vergeet niet ze weer op nul te zetten op het moment dat je hem aansluit op je stereo installatie. Of kijk naar X-Mini speakers zijn heel klein maar het geluid niet.
Bronnen: