Bestaat er pijnstilling voor katten met reuma zonder ernstige bijwerkingen voor langdurig gebruik?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dieren
jodyenboyke
3 jaar geleden
De dierenarts kan je vast alles vertellen over de verschillende medicaties die gegeven kunnen worden. Je kan evt. naar een homeopathische dierenarts gaan.
tinus1969
3 jaar geleden
Katten kunnen maar weinig medicijnen afbreken - hun lever is daar ongeschikt voor. Veel medicijnen die voor mensen of andere dieren wel geschikt zijn, zijn daarom ongeschikt voor katten.

Antwoorden (1)

Ja, je kan je kat op de meloxicam (pijnstiller en tevens ontstekingsremmer) zetten. Kan de maagwand irriteren, dus altijd samen met wat eten geven. Strikt de dosering aanhouden, want bij overdosering schadelijk voor de nieren.
Het is een reuk- en smaakloze vloeistof, die goed geaccepteerd wordt.
Als je kat eenmaal een spiegel heeft opgebouwd, kan je voorzichtig wat experimenteren, of je kat zich ook goed voelt bij een iets lagere dosis.
Denk ook aan praktische oplossingen, zoals op- en afstapjes, zodat je katje makkelijker omhoog en omlaag kan zonder grote sprongen.
Een bak met lage instap wordt meestal ook zeer gewaardeerd.
Toegevoegd op 28 december 2020 21:13: tekst