Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat van soort insect is dit?

Wat van soort insect is dit? Ik zie hem eigenlijk alleen in de zomer en lentemaanden en ik kan super dichtbij komen zonder dat ze echt wegvliegen. Ze zijn ook vrij makkelijk te doden. Meerdere van in mijn slaapkamer. Erg irritant want wil mijn raam wel gewoon ophouden voor frisse lucht

En hoelang blijven ze ongeveer leven?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
in: Insecten
1.7K
Amadea
een jaar geleden
Een motje. Maar wat voor een? De foto is ingezoomd te onscherp om 'm te kunnen determineren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Lijkt mij een indische meelmot: De Indische meelmot (Plodia interpunctella) is een zogenaamde voorraadmot die verspreid over de gehele wereld voorkomt. Een mot (nachtvlinder) is vooral 's nachts actief en vliegt vooral rondom lichtbronnen. Anders dan de (larve van de) klerenmot doet de voorraadmot zich niet te goed aan textiel maar aan granen, diervoer en zelfs cacao. Zelfs polyethyleen kan de mot verteren, waardoor ze zich door plastic verpakkingen heen kunnen vreten
(Lees meer...)
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Wat doet die dan in een slaapkamer? Zou ik eerder in de keuken, voorraadkast of -kelder verwachten...
fremar
een jaar geleden
raam staat open,daar lichtbron? daar komen ze op af

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding