Dat is een broodkevertje oftewel Stegobium paniceum.
Toegevoegd op 21 augustus 2019 11:40: bron
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt!
Kan de oorzaak etensresten zijn in een vuilniszak zijn of eerder hondebrokken? Ik zie geen gaatjes in rijst of bloem?
Z512099
4 jaar geleden
Graag gedaan.
De volwassen kevertjes eten niet meer, zij teren op wat ze als larve hebben gegeten, vooral zetmeelhoudend vast voedsel, als de kevers uitvliegen boren ze zich door de vuilniszak met etensresten...
Hondenbrokken eten ze evengoed, broodkevers worden ook ‘voorraadinsecten’ genoemd.