Van welk insect zijn deze eitjes?

Laatst vonden we zo’n trosje dat best stevig vastgeplakt zat op ons rolgordijn in huis. Nu vind ik ze weer op veel plekken in de tuin, bijvoorbeeld op onze Clematis. Ben toch zo benieuwd van welk insect ze vandaan komen! De eitjes hebben een parel-/zilverachtige kleur en een donker gekleurd dekseltje, zo lijkt het.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
10K

Antwoorden (1)

Vermoedelijk zijn het wantseneitjes. Ter vergelijking is hier een foto van de eitjes van een grauwe schildwants: http://sandrinephotos.wifeo.com/images/p/pun/Punaise-nebuleuse-Rhaphigaster-Nebulosa-en-train-de-pondre-ponte-et-oeufs-sur-epine-de-sapin-insectes-du-Poitou-Charentes-Bouresse-2-.jpg
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ jeetje, de afgelopen jaren zijn de wantsen enorm toegenomen. De eitjes had ik nog nooit gezien. Heel fijn dat ik dit nu ook weet. Bedankt voor het antwoord.