Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke manieren zijn er om fruitvliegjes tegen te gaan?

Wij hebben altijd veel fruit op de fruitschaal, dat wordt bij ons veel gegeten. De fruitschaal maken we wekelijks schoon maar we blijven last houden van deze fruitvliegjes. Wijnflessen houden we ook goed dicht en de hals schoon. Erg vervelend

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wekelijks schoonmaken??? Minstens dagelijks, smorgens en/of savonds schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/wonen/vraag/19384/fruitvliegjes/
HeerVoldemort
3 jaar geleden
ik heb goede ervaringen met de "peertjes" van HG. Dat is een fruitvliegjes val in de vorm van een peer er zit ook een flesje lokvloeistof bij.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Plaats een stolp over de fruitschaal.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Helaas, daar is onze fruitschaal te groot voor. Had inderdaad goed kunnen werken denk ik. Dank je wel voor het meedenken.
schaaltje met een beetje afwas middel er in helpt ook wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wanneer ze in Juli,Augustus,September het meest aanwezig zijn zou ik de fruitschaal anders even leeg laten en alles in de koelkast bewaren. Volgens mij is het niet een ramp voor de kwaliteit alhoewel het voedingscentrum wel aan sommige fruitsoorten kamertemperatuur de voorkeur geeft.

Afvalemmers goed dicht houden en keuken schoon houden zodat ze nergens voedsel kunnen vinden.
Ookal zijn ze er, Het is dan geen gunstige plek meer voor een nieuwe generatie.

Als ze er al zijn kan misschien een fruitvliegenval helpen.
Een halfvol glaasje ranja afgedekt met wat folie waar wat gaatjes inzitten of iets van een papieren trechter. Meestal vinden ze niet snel weer de weg naar buiten.
Als ze moeten blijven leven kan ook een stukje banaan in een glas gelegd worden.
Als er genoeg in zitten laat je ze verderop ergens vrij.
Wel belangrijk dat het fruit dan wel dagelijks vervangen wordt aangezien het gisten er van alleen nog maar meer zal lokken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Veel bruikbare tips zeg, dank je wel hiervoor. De diervriendelijke fruitvliegjesval ga ik zéker proberen! Dank je wel hiervoor.
De Fruitfly Ninja. Het is een soort flesje dat je aan de muur plakt en in no-time zitten de fruitvliegjes er in. Het is niet goedkoop, zo'n flesje kost ongeveer vijftien euro. Wel heel effectief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Die kleine fruitvliegjes die zo hinderlijk op de fruitschaal zitten en rondvliegen kun je bestrijden door AL HET FRUITAFVAL en ook GROENTEafval meteen afvoeren in een plastic zak. Ga je op dat moment naar buiten : prima meteen in de container. Ga je pas morgen naar buiten, dan de 'plastic fruitafvalzak' in de koelkast leggen. Ingeval van een hittegolf zelfs in de diepvries en daarna de volgende dag z.s.m. buiten afvoeren: container. Vergeet ook je kliko niet, deze mag geen bron van witte maden worden. Geregeld schoonmaken ook hier en ik las een trucje : het open zetten van de deksel zou de inhoud verminderen - ik weet niet hoe helaas. :-)
De vaatdoekjes dagelijks en thee- en handdoeken ook bij voorkeur dagelijks vervangen, dat houdt keuken schoon en niet te verscheten handen wassen en de afwas afspoelen en in een kastje zetten als de vaat niet meteen gedaan wordt of in de vaatwasser gezet kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding