Nee. Dan is het namelijk geen zoogdier, maar valt het onder een andere klasse. Zoogdieren worden een zoogdier genoemd juist omdat zij hun jongen zogen: de moederdieren produceren melk en voeden daar hun kroost mee.
. . .
Ter aanvulling: het zijn uiteraard alleen de moederdieren die kunnen zogen. De mannelijke exemplaren zijn daar niet toe in staat, die dienen alleen voor het verwekken.
Toegevoegd op 05 november 2020 12:55: tekst
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
@KeesWim; het gaat hier over moederdieren, dus vrouwelijk zoogdieren. Mijn hond (een reu) geeft ook geen melk........
Thecis
3 jaar geleden
Ter aanvulling. er is kennelijk een vleermuis (bat) waarbij de mannen ook melk geven. Het is dus zeldzaam voor zoogdieren, maar voor die vleermuis normaal. Overigens zijn er wel manneljke zoogdieren met melkklieren. Ook zeldzaam, en wellicht niet de bedoeling, maar er zijn dus wel degelijk mannelijke zoogdieren in staat om melk te produceren.
https://en.wikipedia.org/wiki/Male_lactation#Nonhuman_animal_male_lactation