Kan een dwerghamster goed tegen verhuizingen?

ik heb sinds kort een hamster, nou zijn mijn ouders gescheiden dus wissel ik om de week van huis. zou mijn dwerg hamster het aankunnen om elke week in een ander huis te zitten? hij blijft wel gewoon in zijn eigen hok maar die staat dus dan op een andere plek.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Uit ervaring kan ik zeggen dat een hamster daar niet al te blij mee is. Hamsters worden erg snel gestrest, en zo'n verhuizen elke week zal erg hieraan bijdragen, met alle gevolgen van dien

Antwoorden (1)

Nee, daar kan een dwerghamster niet tegen. Als algemene regel geldt dat een hamster ongeveer twee weken nodig heeft om volledig te wennen aan zijn nieuwe omgeving, inclusief iedereen die in het huis woont.
Je kunt het beestje beter bij één van je ouders laten blijven. Wellicht bij de ouder die het liefste voor de hamster is...
SimonV