Kan een kater, die van nature steriel is, gaan sproeien (oftewel is castreren nog nodig)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kristal
10 jaar geleden
?
van natúre steriel? Hoe bedoel je dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dat hoeksie bedoelt dat de kater onvruchtbaar is.

Antwoorden (1)

Je hebt een schildpadkater?
De geslachtsdrift zal dan mogelijk minder zijn dan bij andere katers, maar zeker niet afwezig. Castratie is dus zeker aan te raden, liefst rond de 5 mnd.
Het scheelt namelijk veel als je het eerste sproeien voor bent.
De kans is dan wat minder groot dat hij het na castratie alsnog gaat doen.

Zover over sproeien als sexuele markering.
Vergeet echter niet dat zowel gecastreerde poezen als katers kunnen gaan sproeien uit stress en onzekerheid.
Door te sproeien hullen zij hun territorium in een veilige geruststellende geur.
Rieneke1