Katten en krimpkous, hoe komt dat?Katten vinden het leuk om achter touwtjes aan te jagen. Maar bij mij worden ze helemaal wild van krimpkous.

Krimpkous wordt gebruikt door de electronica hobbyist. Heb je een kat en een stukje krimpkous in huis, probeer het eens. Hoe zou dat komen? Ze worden al helemaal gek als ik het laatje open doe waar de krimpkous inzit...

Picture for question
15 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Sommige katten zijn gek op plastics. Onder de dop van melkflessen zit een plastic ring die je los trekt voor je de fles de eerste maal opent. Er zijn katten die officiële kattensnoepjes laten liggen om zo'n ring te gaan opeten :-)

In sommice plastics zit een stof die de kat aan vet doet denken. Veel katteneten heeft maar een gering percentage vet. En de kat heeft wel behoefte aan vet. De kat probeert via het eten van plastic (of het aflikken van fotoafdrukken, dat gebeurt ook en om de zelfde reden) meer vet binnen te krijgen. Niet dat dat werkt, maar dat weet de kat niet natuurlijk.

Ik denk dat krimpkousjes diezelfde stof bevatten die katten aan lekker vet doet denken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zit vast een bepaalde geur aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Katten reageren op beweging. Als zij op muizen en vogels jagen, bekijken ze de beweging van die dieren en reageren daar op.
Met alles wat beweegt, kun je dus hun aandacht trekken. De meeste mensen nemen inderdaad een touwtje, maar jij hebt ze geleerd dat dit met krimpkous is. Hierdoor zijn ze, zoals dat heet, geconditioneerd. Zodra je het laatje opendoet, weten ze: jagen!, en heb je hun aandacht gevangen.

Ik heb mijn katten hetzelfde geleerd, maar dan met een bepaalde handbeweging.
Ik heb dus gebruik gemaakt van hun instinct en dat 'vertaald' naar die handbeweging. Jij hebt het dus 'vertaald' naar krimpkous.

Als je het geluk hebt je katten een muis te zien vangen, zul je zien dat ze hetzelfde gedrag vertonen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger toen ik nog jong was had ik een kat die apporteerde een prop papier.
Uren achter mekaar trap af, trap op en maar dat propje terug brengen. lol