Wat te doen tegen bloedluis bij kippen?

Ik ruim dagelijks de poep op. Ik geef de kippen ook Finecto-oral poeder door het voer.1 week geleden het hele hok geborsteld en schoongemaakt met groene zeep en spiritus en de zitstokken met vaseline ingesmeerd. Nu zit er weer witte aanslag overal in het binnenhok en worden de kammen van de kippen roze, bloedarmoede dus. Ik heb pas een half jaar kippen en was heel enthousiast.. nu aardig wanhopig.
Vergeten erbij te zetten, ook roofmijt in het hok gezet.

Toegevoegd op 15 september 2020 05:57: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

1 Houd het hok grondig schoon, goede hygiëne verkleint de kans op besmetting. Volg het schoonmaakschema om de maatregelen te plannen. 2 Wit de binnenkant van het hok met witkalk (en hou dit bij). Kalk absorbeert vocht en in droge ruimten overleeft bloedluis moeilijker. 3 Hang zitstokken zwevend op of maak een buffer zodat bloedluizen niet naar de zitstokken kunnen kruipen. 4 Maak het kippenhok vogeldicht. Vogels die op bezoek komen nemen bloedluizen (mijten) mee. 5 Bestrijd de bloedluis door plaatselijk te verhitten met een stoomreiniger of verfstripföhn. 6 Benut een natuurlijke vijand en plaats roofmijten. Biologische bestrijding is beter voor het milieu dan bestrijdingsmiddelen met gif 7 Vraag de dierenarts om een medicijn als je kippen ziek zijn. Tegen bloedluizen bestaan diergeneesmiddelen voor kippen. 8 Gebruik alleen toegestane middelen en geen verboden stoffen zoals fipronil

Bronnen:
https://www.milieucentraal.nl/in-en-om-het...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100