Mijn hamster eet de kindje op ze zijn pas 5 dagen oud, wat kan ik daar tegen doen?

Ik heb een hamster en die is bevallen van 10 kindjes er zijn er nu een paar opgegeten en 2 dood gegaan heb er nu nog maar 4 over maar ik wil die graag behouden ze krijg alle rust ze staat rustig op me kamer waar ik op dit moment niet kom alleen als ik iets moet pakken ze heeft eiwitten genoeg ze krijg 2 keer perdag Brinta te eten maar nu maak ik me zorgen of ik mama hamster nog wel kan vertrouwen omdat ik graag die 4 kindjes wil behouden iemand nog tips ?.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dieren
1.7K

Antwoorden (1)

Hamsters behoren tot de granivore knaagdieren. Het belang van eiwit voor granivore knaagdieren is groot, ze moeten deze regelmatig aangeboden krijgen. Vooral jonge, drachtige en zogende dieren hebben een grotere behoefte aan eiwitten. Een moeder die te weinig eiwitten te eten krijgt zal haar jongen gaan opeten. Sommige hamsters worden chagrijnig en kunnen gaan bijten.
Je kunt dus het best een advies vragen bij de dierenarts. Het opeten van de eigen jong komt vaker voor bij de knaagdieren, zelf bij konijnen en cavia's..
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jaa ze krijg van ons al genoeg eiwitten binnen en rust heeft ze genoeg dus ik snapte het al niet en ik vindt het gewoon zielig voor de baby’s want ik was echt blij dat ze eindelijk baby’s had en ik had het van haar niet verwacht omdat ik dacht dat het een goede moeder zou zijn
Ivana
3 jaar geleden
Het zijn 'de jonkies' of 'de jongen' van de hamster. Kindjes en baby's zijn kleine mensen.