is een Robot kattenbak helemaal geurvrij?

ik heb alle "goede raad" over mijn katten al gekregen, dus ik weet van anders eten, meerdere kattenbakken enz.
Maar mijn katten stoppen gewoon hun poep niet onder, poepen graag op de rand van de bak (ook aan de kant van de verlaagde instap, waardoor de poep dan op de grond komt enz.
Dus het stinkt vreselijk als ik van mijn werk kom 's avond.
Daarom heb ik besloten een andere oplossing te zoeken, en overweeg zo een Robot zelfreinigende katttenbak. Maar is die helemaal geurloos?

3 jaar geleden
in: Dieren
1.8K
Rieneke1
3 jaar geleden
Met zo'n kattenbak ga je je katten niet blij maken, dat is zeker. Met wat pech gaan ze dat ding mijden als de pest. Heb je al een XL kattenbak?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb je een kattenluik? Met een afdak of in een schuurtje kan je de kattenbak droog buiten huis plaatsen. Herinner me dat je een ommuurde tuin hebt(?) dan zou dit een oplossing zijn. Beter nog denk ik is meerdere kattenbakken te plaatsen. Binnen zowel als buiten.
N.B. Als je weet dat een kat niet graag op een overdekte kattenbak zit... lijkt de robot kattenbak voor veel katten een bak te ver :P
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik heb een tijd terug ander grind gekocht. Net iets grover dan zand. Deze werkt heel fijn en droogt de drollen heel snel uit, waardoor de stank snel verdwijnt. Dat is deze:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/nullodor/nullodor/449082

Antwoorden (1)

Dat hangt in ieder geval van je kat af. Hoe meer de ontlasting stinkt, hoe groter de kans dat je nog wat ruikt.
Andere oorzaken van een stinkende robot: gebrek aan frequentie bij het schoonmaken, niet tijdig vervangen van het koolstoffilter, verkeerde voeding of medische toestand van het dier.

Daarnaast is het de vraag of je kat bereid is in zo’n ding te stappen.