In de bench, of aan de lijn, zo dat de hond niet bij de bank kan komen. Eigenlijk had je de hond van pup af aan niet op de bank mogen nemen (wat waarschijnlijk wel gebeurd is). Een gewoonte afleren is moeilijk, en zeker als er niemand bij is om te corrigeren.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee dat is niet gebeurd nog nooit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En we hebben niet zo'n lange lijn. Volgende keer dit anders zeggen : Eigenlijk had je de hond van pup af aan niet op de bank mogen nemen (wat waarschijnlijk wel gebeurd is). Maar bedankt
Dus als je er niet bij bent is hondje stout. Dat is logisch, het gezag is afwezig, dus hondje is de baas.

De oplossing is simpel als je kussens op de bank hebt liggen, verwijder de kussens en zet ze recht op tegen de rugleuning.

Zonder kussens is het anders, leg dan grote zware boeken , bv telefoonboeken , op de zitplaatsen. Deze zijn hard en dat ligt niet lekker , gevolg : hond gaat er niet meer liggen.

Andere oplossing is hond niet in de kamer laten 's nachts, betere plek in dat geval is in de gang bv waar je zijn mand neer kunt zetten op een tochtvrije niet koude plek.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een mogelijkheid is de bench. Ik ben hiertegen, tenzij het een hele jonge hond is voor het veilige nest gevoel. Een grotere hond moet de ruimte hebben en in een mand kunnen slapen of uitgestrekt op de grond daarnaast als de hond dit wil.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De hond ligt snachts in de bench . hij is nog nooit in de bench geweest. Bedankt!
Inekez1
7 jaar geleden
+
Ik legde altijd een eetkamerstoel op de bank om te voorkomen dat de hond op de bank ging liggen. Maar mijn hond was als puber zo brutaal dat ze gewoon die hele stoel eraf gooide. Ik heb toen een hele bak metalen dekseltjes op het tafeltje naast de bank gezet en met een touwtje aan de stoel gemaakt. Hond is zo geschokken dat ze daarna nooit meer op de bank ging, ook niet als er geen stoel op lag. (Inmiddels heb ik dat zelf teniet gedaan door de hond wel op de bank te laten, gezellig als ik er zelf op zit. Dus nu ligt er altijd een fleecedeken op de bank en moet de bekleding regelmatig in de wasmachine.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een stevig tafelzeil op de bank leggen want honden houden niet zo van een gladde plastic ondergrond waar ook nog een synthetisch luchtje aan zit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel!
Ik weet niet of je hem kent maar als Cesar Milan in Nederland is kan je het aan hem vragen. Hij helpt namelijk verschillende mensen die zich hebben op gegeven voor hulp.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
CM heeft alleen quick fix oplossingen. Dus dat gaat niet werken.....