Wat voert Zwitserland nu aan haar dierentuindieren, nu eendagshaantjes verboden zijn?

Sinds vorig jaar is het in Zwitserland verboden om pasgeboren hanenkuikens te doden. Maar volgens mij hebben ze in dat land wel dierentuinen. Dode ingevroren eendagshaantjes worden vaak gebruikt als roofdierenvoer in dierentuinen. Dus ik vraag me af: wat geven ze in Zwitserland nu aan hun roofdieren, bijv. slangen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
1.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoewel dierentuinen mooi en erg interessant zijn blijven ze toch dieronvriendelijk. Het kooien van dieren is al erg onvriendelijk, maar ook het voeren van b.v. roofdieren.
Voor grote roofdieren wordt veel slachtafval (en ook het betere vlees) gebruikt, maar slangen e.d. houden het liefst op kleinen dode dieren. Dus zelfs als je ze diervriendelijk wilt voeren ben je dieronvriendelijk tegenover andere dieren (ook die geslacht worden).
Veganistische roofdieren bestaan immers niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Elder161
Dat ben ik helemaal met u eens. Eerlijk gezegd zie ik dierentuinen ook liever verdwijnen... Maar dat zal (voorlopig) niet gebeuren. Dus ik maak me wel zorgen over de vraag of het probleem niet verlegd wordt met het verbod op het doden van eendagshaantjes.

Antwoorden (1)

Ratten, muizen en konijnen.