Nee. Sowieso is het een heel slecht idee om humane medicijnen toe te dienen aan dieren. Ik ben geen hondendeskundige, maar ik weet van katten dat hun lever heel weinig kan hebben. Humane medicatie toedienen is al snel fataal, zelfs als je het benul hebt de juiste dosering toe te dienen.
Daarnaast, waarom zouden honden of katten het nodig hebben? Als poezen krols zijn, heb je goede kans dat ze de kater van je keuze accepteren, en de kater heeft dan doorgaans geen hulp nodig om te presteren.
4 jaar geleden
NEEN, werkt niet. Viagra is sowieso gevaarlijk voor dieren en is daar ook niet voor ontwikkeld.
Sildenafil (viagra) is oorspronkelijk ontwikkeld om angina pectoris te behandelen. De verkramping van de hartspier door een slechte doorbloeding werd opgevangen door een bloedvatverwijdend middel. Vroeger kreeg men hiervoor het zogenaamde pilletje onder de tong, gemaakt van nitroglycerine (ja, de springstof) die vaatverwijdend werkt.
Het erecterende effect is eigenlijk maar een bijvangst van het medicijn, maar daarom niet minder populair. Bedenk, dat mensen gemiddeld 75 kg wegen en honden en katten een heel beetje minder. Ook dat is een reden voor het feit dat elke dosering dodelijk is voor de dieren door de bloeddrukdaling.