Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond braakt voor en na teken , heeft dit iets met elkaar te maken?

Mijn hond braakt sinds vannacht. Ze heeft al 4 keer vandaag hevig gebraakt. Ik ging haar gerust stellen en aaide haar. En ik voelde iets. En ik zag dat het een teek was. Die heb ik snel verwijderd , het was best eng want hij was heel groot. En nadat het werd verwijderd braakte ze nog een keer. Heeft dit iets met elkaar te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
909

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kan iets met elkaar te maken hebben. Als mensen gaan braken na een tekenbeet moet je naar je huisarts en dit melden.
Het lijkt me wijs om even bij de dierenarts te melden wat er gebeurt is. Ook dat de teek zo groot was. Dan heeft hij zich namelijk al volgezogen met het bloed van je hond en is de kans op een infectie groter. Een teek moet bij een hond namelijk liefst binnen 24 uur worden verwijderd. Dit om mogelijke infectie vóór te zijn.
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
....en er zijn halsbanden te koop die niet alleen tegen vlooien werken maar ook tegen teken, en ze werken voor 8 maanden voor je ze moet vervangen. Onze Missy had een teek vlak onder haar oog en voor dat we dat ontdekten was de teek al een klein beetje gegroeid. Getverdegetver. Ik heb toen meteen zo'n halsband gekocht want de druppels die zogenaamd ook tegen teken werken werken niet echt, dat weet ik dus omdat had ik op onze hond gebruikt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding