Wat is de doodsoorzaak van mijn agapornis?

Precies één week geleden heb ik bij een papegaaienkwekerij een agapornis gekocht. Hij was 8 weekjes oud en at net een week zelfstandig. Vanmiddag kom ik thuis van mijn werk en vind ik mijn vogeltje dood op de grond van de kooi. Gister en vanochtend was er nog niets aan de hand. Gistermiddag heeft het vogeltje nog lekker rondgelopen over de grond en hij heeft nog veel gegeten. Verder kreeg hij ook veel fruit en groente (GEEN avocado), omdat dat beter scheen te zijn dan zaadjes. Vanochtend zat hij nog op zijn stok te slapen. Ook was er helemaal niet aan hem te zien dat hij ziek was, omdat hij vol energie door de kamer liep en hij at ook prima.

Wie o wie weet hoe mijn beestje zo snel het leven heeft kunnen laten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Mogelijk iets van een giftige kamerplant gegeten.
Mogelijk nooit maagkiezel gehad.
Mogelijk gewoon pech, er gaan ook in de natuur veel jonge vogels gewoon dood.
Zo blijven alleen de sterkste en gezondste over.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Kiezel is nodig om zaadjes te kunnen verteren. Als een zaadeter geen kiezel krijgt, verhongerd hij op den duur, en/of hij raakt enorm verstopt.
Deze vogel at veel groente en fruit, en over verstopping niets gehoord. En dieren gaan eigenlijk nooit "gewoon" dood: er is altijd een oorzaak voor het overlijden. Met de info die we hebben valt er gewoon geen zinnig woord over te zeggen.